PDA

View Full Version : Jaarlijstjes favo album 2005?

Uphobia
11-01-2005, 07:20 AM
Wat zijn jullie favo CD's geweest van 2005? Ja nu al.... :emot-droo

In mijn lijstje komen iig voor:
-Hypocrisy/Virus
-Detonation/Portals :eck:

Luna
11-01-2005, 07:24 AM
Wat moet het worden? een top 10 ofzo... weet al niet of ik zover kom, want heb niet zo heel favorieten, maar iig:

-Pain of salvation/B.E.
-Detonation/Portals (uiteraard)

MadTinus
11-01-2005, 07:40 AM
- PORCUPINE TREE - Deadwing (nog steeds de undisputed no. 1)
- OPETH - Ghost Reveries
- HYPOCRISY - Virus
- DETONATION - Portals To Uphobia
- AUDREY HORNE - No Hay Banda
- PAATOS - Kallocain (is nog van 2004 geloof ik.. maar pas dit jaar door mij ontdekt)

Andere goede, maar niet geweldige albums:
- GREEN CARNATION - The Quiet Offspring
- DARK TRANQUILLITY - Character
- NAGLFAR - Pariah

Nien
11-01-2005, 07:46 AM
Ik ben het zo goed als volledig eens met Tinus maar wil wel System of a Down toevoegen (da's toch ook 2005?)

Cootje
11-01-2005, 07:47 AM
SOAD inderdaad!

En Mafia van Black Label Society, als dat geen 2004 is....

MadTinus
11-01-2005, 07:50 AM
Ik ben het zo goed als volledig eens met Tinus maar wil wel System of a Down toevoegen (da's toch ook 2005?)Oh ja, die mot 'r ook nog ff bij :).

Luna
11-01-2005, 07:59 AM
Oja, daar ga ik ook wel voor :D System of a Down dus!

Jaja
11-01-2005, 09:14 AM
system of a down - mesmerize
detonation - portals..
napalm death - the code is red.... long live the code
marduk - plague angel
de laatste susperia is toch al uit 2004? zoniet, die dan ook.

ik heb naglfar op kings of metal afgelopen jaar gezien, en ik vond het nou niet echt overtuigend...

Uphobia
11-01-2005, 10:02 AM
Ik heb Naglfar nooit echt geweldig gevonden, wel goed maar niks bijzonders eigenlijk.

MadTinus
11-01-2005, 10:04 AM
Vind eigenlijk alleen hun eerste CD écht goed, alles daarna vind ik wel OK, maar niet geweldig op enkele nummers na.

Nien
11-01-2005, 10:18 AM
system of a down - mesmerize

meZmerize!!!

MadTinus
11-01-2005, 10:24 AM
meZmerize!!!Ik wilde 't niet zeggen ;).

Cootje
11-01-2005, 10:30 AM
Bij mij schroom je er anders niet om. Ts.

Nien
11-01-2005, 10:30 AM
Ik wilde 't niet zeggen ;).

Tsja Nien en spelling he...

MadTinus
11-01-2005, 10:52 AM
Bij mij schroom je er anders niet om. Ts.Jij bent een geval apart. En bij jou is 't leuk. :emot-drunTsja Nien en spelling he...Je bent niet de enige hier ;).

Nien
11-01-2005, 10:55 AM
Je bent niet de enige hier ;).

Da's mooi, want we zijn hard nodig, merk ik!

Jaja
11-01-2005, 12:57 PM
hehe, excuus.

Nouk
11-01-2005, 04:20 PM
Op 1: Opeth - Ghost Reveries

Dan, in minder belangrijke volgorde:
Nevermore - This Godless Endeavor
Soilwork - Stabbing the Drama
Hypocrisy - Virus
Dimmu Borgir - Stormblast 2005 (als dat telt dan ;))
En niet te vergeten:
De nieuwe Frans Bauer :emot-drun

Edit: Oh en ik vergeet nog: Sentenced - The Funeral Album.
En nog maar een edit: Arch Enemy - Doomsday Machine

Jaja
11-02-2005, 11:03 AM
nevermore is ook een goed album, goede drummer.

Smeerenburg
11-06-2005, 10:57 AM
Beste plaat? De Matteus Passion van Bach......

Oh, van dit jaar..eh...

-Prophets of Doom Pro-Pain
-Downfall of the working man Discipline

Metal Baron
11-07-2005, 12:06 PM
Bach = cool, maar de Matthäus Passion vind ik eigenlijk maar een saaie boel. Maarruh, 2005 us. Tja, heb maar een handjevol albums van dit jaar, dus zo is je top tien snel gevuld, maar de enige echt toffe vind ik ook Mezmerize. En hopelijk Hypnotize ook. Verder vrij weinig echt leuke dingen gehoord, 't meeste blijft hangen op 'wel leuk'.

Cootje
11-07-2005, 12:11 PM
Is Hypnotize al uit?

MadTinus
11-07-2005, 01:24 PM
Bach = cool, maar de Matthäus Passion vind ik eigenlijk maar een saaie boel. Maarruh, 2005 us. Tja, heb maar een handjevol albums van dit jaar, dus zo is je top tien snel gevuld, maar de enige echt toffe vind ik ook Mezmerize. En hopelijk Hypnotize ook. Verder vrij weinig echt leuke dingen gehoord, 't meeste blijft hangen op 'wel leuk'.Opeth..? Hypocrisy..?Is Hypnotize al uit?22 november.

Nouk
11-07-2005, 05:41 PM
Sja ieder z'n smaak toch...?

Ditmar
11-07-2005, 07:23 PM
Nine Inch Nails ??? Skinny Puppy ?? Rammstein ???? Fear Factory ?? Chimaira ???

Echt helemaal niemand ?

Jullie vergeten trouwens Snoop Dogg - Rhythm and Gangsta / The Masterpiece

Cootje
11-07-2005, 07:41 PM
Skin wie? Rammstein :emot-puke Heeft FF een neue? Dacht dat dat 2004 was... Chimaira... neh...

MadTinus
11-07-2005, 08:50 PM
Heeft FF een neue?Yep, "Transgression", nog niet zo lang uit, maar redelijk lauwtjes ontvangen.

http://www.roadrunnerrecords.it/newreleases/dynimages/FearFactory-transgression-cover_lo.jpg

Smeerenburg
11-08-2005, 01:17 AM
Mmmmm, ik ben we benieuwd naar de nieuwe Rammstein. Nog niet gehoord, maar ik vind de cover er wel cool uitzien. Da's in ieder geval al wat ;-)

Verder moet ik me bij de metal baron aansluiten dat ik wat metal betreft nog niet echt van mn sokken ben geblazen dit jaar. In de 'periferie' wel een paar gave platen ontdekt. De laatste Peter Pan Speedrock bijvoorbeeld.

Tja en dan Opeth. Het zijn ongetwijfeld briljante muzikanten maar mij kan het niet echt aan de gang brengen. Ik ben sowieso wat meer van de bands die de vierkwartsmaat een warm hart toedragen zonder teveel...eh.....gepiel

Cootje
11-08-2005, 04:12 AM
Yep, "Transgression", nog niet zo lang uit, maar redelijk lauwtjes ontvangen.

Ah, habe ik nicht gewurst!

Cootje
11-08-2005, 10:40 AM
Okok, niet perse een favo, maar wel erg grappig en even de moeite waard om te luisteren; kennen jullie Paul Anka? Die heeft een nieuwe CD uit met rockcovers... in Bigband stijl! Erg gaaf, 'jump' en 'smells like teen spirit' zijn een stukje te beluisteren op zn site: http://www.paulanka.com/flash/main.html Onder music/videos. (de rest heb ik voor eventuele liefhebbers wel op MP3 ;))

MadTinus
11-08-2005, 10:42 AM
Ik hoorde er laatst een paar stukjes van, erg grappig idd! :)

Nouk
11-08-2005, 11:12 AM
Heb het laatst ook gehoord, Giel Beelen was er nogal fan van ;)

MadTinus
11-08-2005, 11:13 AM
Dat was ook de aanleiding dat het hier gedraaid werd geloof ik ja.

Cootje
11-15-2005, 07:09 AM
Ok dan, ben NU Hypnotize aan 't luisteren. Ben bij nr. 5. Ik vind de eerste 2 errug chaotisch, de derde is leuk, beetje punkie. De vierde kende ik al (erg leuk) en de vijfde is ook leuk. Ik had die eerste twee nrs niet aan t begin gezet!!!

MadTinus
11-15-2005, 07:47 AM
Cool, zal hem vanavond eens downloaden! :)

Heb gisteren de CD (zo'n dual disc) van Stream Of Passion gekocht, een nieuwe band van Arjen Lucassen (Ayreon). Thomas maakte me enthousiast en ik moet zeggen, klinkt uitstekend!

Het is dus een beetje The Gathering (Mandylion/Nighttime Birds era) achtig, met de Mexicaanse Marcela Bovio (een van Arjen's ontdekkingen op de laatste Ayreon CD) op zang, die echt een mega-stem heeft. Ben helemaal niet zo'n fan van Ayreon/Star One enzo, maar dit is echt een uitstekende CD! Superdik geluid ook.

www.streamofpassion.com

Cootje
11-15-2005, 08:08 AM
Als ik dat zo lees, denk ik dat niet echt bepaald iets voor mij is, klopt dat? :)

MadTinus
11-15-2005, 08:28 AM
The Gathering-achtig, vrouwelijke zang, nee, niet echt Cootje muziek denk ik zo ;).

Cootje
11-15-2005, 08:32 AM
:emot-shak

Kinslayer
11-15-2005, 09:26 AM
Rammstein - Rosenrot (super great I think!)
After Forever - Remagine (sorry :P)
G3 - Live in Tokyo (the DVD is simply GREAT!)
Arch Enemy (eeerrr, forgot the name!)

And many more, but i forgot :P
:devil:

MadTinus
11-15-2005, 10:06 AM
Arch Enemy (eeerrr, forgot the name!)"Doomsday Machine"..

Vind jij Stream Of Passion niet goed Rayann? Ik bedoel, SOP blows After Forever's & Nightwish's asses way, and I mean WAY, out of the water!

Linda
11-15-2005, 10:59 AM
Ik vind de muziek van Stream of Passion wel gaaf, maar ik ben niet zo'n fan van Marcela's stem. Ze zingt wel heel goed, maar na 'n tijdje heb ik 't wel gehad eigenlijk.

Jaja
11-15-2005, 12:09 PM
Rammstein - Rosenrot (super great I think!)
After Forever - Remagine (sorry :P)
G3 - Live in Tokyo (the DVD is simply GREAT!)
Arch Enemy (eeerrr, forgot the name!)

And many more, but i forgot :P
:devil:

ja, G3 dvd is erg gaaf!

Kinslayer
11-15-2005, 12:37 PM
"Doomsday Machine"..

Vind jij Stream Of Passion niet goed Rayann? Ik bedoel, SOP blows After Forever's & Nightwish's asses way, and I mean WAY, out of the water!
Did I miss something here? Ik heb nooit van Stream of Passion gehoord :O

MadTinus
11-15-2005, 12:39 PM
Did I miss something here? Ik heb nooit van Stream of Passion gehoord :O:emot-eek:Heb gisteren de CD (zo'n dual disc) van Stream Of Passion gekocht, een nieuwe band van Arjen Lucassen (Ayreon). Thomas maakte me enthousiast en ik moet zeggen, klinkt uitstekend!

Het is dus een beetje The Gathering (Mandylion/Nighttime Birds era) achtig, met de Mexicaanse Marcela Bovio (een van Arjen's ontdekkingen op de laatste Ayreon CD) op zang, die echt een mega-stem heeft. Ben helemaal niet zo'n fan van Ayreon/Star One enzo, maar dit is echt een uitstekende CD! Superdik geluid ook.

www.streamofpassion.com

Kinslayer
11-15-2005, 12:59 PM
ok!

Did you really think that I carefully read ALL the dutch posts? :D It'd take me ages :D

Well, i almost missed something :P Got it now :)

Is it a DVD audio or a SACD?

MadTinus
11-15-2005, 02:30 PM
Is it a DVD audio or a SACD?The one I have is a dual disc, which is a double-sided disc, one side audio CD, other side DVD. But it's also available as a single audio CD and outside the benelux as a CD+DVD digipak.

Nouk
11-15-2005, 03:10 PM
Did I miss something here? Ik heb nooit van Stream of Passion gehoord :O
Houwe zo ;)

Jaja
11-15-2005, 04:32 PM
ik vind het maar een domme band.

MadTinus
11-15-2005, 04:59 PM
ik vind het maar een domme band.Hmm, da's toch vreemd, het is namelijk heel goed.

Zit nu voor de tweede keer Hypnotize te luisteren, gaaf weer! Begint weer ultra geschift met een keiharde blastbeat en eindigt met het intro van de vorige CD, leuk hoor.

Tot op heden heeft Mezmerize nog zeker de voorkeur, maar ik ga Hypnotize nog eens flink op me in laten werken.

Beast of Burden
11-15-2005, 05:01 PM
Hypnotize 22 november.

18 november :P
Tenminste, als ik het computersysteem mag geloven bij mij op mijn werk ;)
Maar dat soort cd's worden meestal op vrijdag ge-released, en laat het nou as vrijdag de 18e zijn. En hij zou bij ons wel in de "Droomlijst" komen.

Vrijdag ook de nieuwe DVD van WT, maar ik geloof dat het merendeel hiero niet zo enthousiast is als ik. Toch zeg ik: WOOHOO!!!

Stream of Passion is wel oké ja, heb m pas effe aangehad in den winkel voor openingstijd. Moet wel zeggen dat die stem mij op mijn zenuwen ging werken na verloop van tijd, maar zal wel kwestie van wennen zijn.
Ayreon vind ik overigens wel goed! Kan mezelf nog steeds voor mijn kop slaan, dat ik vorig jaar niet naar de Stairway geweest ben toen de CD presentatie was :bang:

Nouk
11-15-2005, 05:13 PM
ik vind het maar een domme band.
Amen to that!

MadTinus
11-15-2005, 05:15 PM
18 november :P
Tenminste, als ik het computersysteem mag geloven bij mij op mijn werk ;)
Maar dat soort cd's worden meestal op vrijdag ge-released, en laat het nou as vrijdag de 18e zijn. En hij zou bij ons wel in de "Droomlijst" komen.Op de officiële SOAD site stond 22 november, dus ik heb gelijk :emot-nod:.Vrijdag ook de nieuwe DVD van WT, maar ik geloof dat het merendeel hiero niet zo enthousiast is als ik. Toch zeg ik: WOOHOO!!!

Stream of Passion is wel oké ja, heb m pas effe aangehad in den winkel voor openingstijd. Moet wel zeggen dat die stem mij op mijn zenuwen ging werken na verloop van tijd, maar zal wel kwestie van wennen zijn.
Ayreon vind ik overigens wel goed! Kan mezelf nog steeds voor mijn kop slaan, dat ik vorig jaar niet naar de Stairway geweest ben toen de CD presentatie was :bang:Springen om de nieuwe WT DVD en Stream Of Passion afdoen als 'wel OK', something's not right here.. :emot-shak

Beast of Burden
11-15-2005, 05:32 PM
Hmm...wanne bet? :P Ik geloof ook dat er mensen waren die dachten dat de nieuwe Dimmu Borgir nog niet uit was...want de site zei.... :P

En zoals ik al zei over die SoP (SoP? BoB?), ik moet even wennen aan die stem, dus misschien als ik m nog een paar keer hoor dat ik m wel machtig mooi ga vinden!!
Vind het ook niet slecht, ben alleen nog niet volledig overtuigd!

Nouk
11-15-2005, 05:38 PM
....je hoeft dan ook niet alles prachtig mooi te vinden wat andere mensen wel mooi vinden ;)

Bij de Free zeiden ze ook dat System eerder uit zou komen, maar ja da's dezelfde keten als van Leest natuurlijk.

MadTinus
11-15-2005, 05:47 PM
Hmm...wanne bet? :P Ik geloof ook dat er mensen waren die dachten dat de nieuwe Dimmu Borgir nog niet uit was...want de site zei.... :PJa, dat zei Nouk, waar ze dát nou weer vandaan heeft... :pEn zoals ik al zei over die SoP (SoP? BoB?), ik moet even wennen aan die stem, dus misschien als ik m nog een paar keer hoor dat ik m wel machtig mooi ga vinden!!
Vind het ook niet slecht, ben alleen nog niet volledig overtuigd!Ik zit ook maar een beetje te etteren :D, maar je moet hem natuurlijk wel goed gaan vinden :emot-LOL:.

Nee, ik was ook niet bij de eerste luisterbeurt overtuigd, had hem gedownload, anderhalf nummertje geluisterd en toen wat anders opgezet, toen sms'te Thomas me ineens dat 'ie de CD gekocht had na 1 keer luisteren in de winkel, kreeg meteen kippenvel zei 'ie, had 'ie in geen tijden meer gehad.

Hij liet het me zaterdag horen en ik vond het toch ook wel goed, die Marcela heeft inderdaad een erg mooie stem die echt onder je huid kruipt. De rest van de band is ook zeer goed, stuk voor stuk top muzikanten.

Dus wellicht als je hem nog eens hoort dat het kwartje valt :). Ik vind zelf vooral het 2e nummer "Passion" (is ook een video van) en "Deceiver" (3e nummer) erg goed. "Passion" heeft echt een enorm kippenvel refrein.

Nouk
11-15-2005, 05:53 PM
Ja, dat zei Nouk, waar ze dát nou weer vandaan heeft... :p Mailtje van het label, zien? Als ze zelf al niet in staat zijn om mij de juiste release-datum door te mailen, hoe moet ik het dan weten? :bonk: Ooit komt de bestelling van Nuclear Blast vast wel binnen.

Cootje
11-16-2005, 04:15 AM
Zit nu voor de tweede keer Hypnotize te luisteren, gaaf weer! Begint weer ultra geschift met een keiharde blastbeat en eindigt met het intro van de vorige CD, leuk hoor.

Tot op heden heeft Mezmerize nog zeker de voorkeur, maar ik ga Hypnotize nog eens flink op me in laten werken.

Mee eens! Een aantal nrs vond ik meteen al leuk, maar heb de meeste nu al twee of drie keer gehoord en ze worden steeds leuker!

Maar Mezmerize was zo'n zeldzame CD die meteen de eerste keer al geweldig is. Wat bij mij persoonlijk dan weer resulteert in er een tijdje genoeg van hebben na veel gehoord te hebben.

Nien
11-16-2005, 04:40 AM
Ben nou ook wel erg nieuwsgierig naar Hypnotize... ga hem sowieso ook wel ff halen binnenkort.

MadTinus
12-02-2005, 08:14 AM
het zijn daarom ook Georgianen :emot-nod:Armeniërs ;).

Cootje
12-02-2005, 08:59 AM
:) Inderdaad.

HolyCrap
12-02-2005, 09:07 AM
Ik heb trouwens het idee dat de zanger steeds meer naar de achtergrond wordt gedrukt door de gitarist die sinds MeZZmerize ook ineens moet gaan zingen. Erg jammer, want zo goed zingt die gitarist helemaal niet.

Jaja
12-02-2005, 10:57 AM
georgie, armenie, een pot nat:emot-roll

MadTinus
12-05-2005, 08:04 AM
georgie, armenie, een pot nat:emot-rollNiet helemaal, in Georgië heten ze allemaal ....adze en in Armenië allemaal .....an :emot-pret.

fetuskiller
12-06-2005, 01:46 PM
1. Kreator – Enemy of God
2. The Black Dahlia Murder - Miasma
3. Severe Torture – Fall of the Dispised
4. Dead Head – Haatland
5. Origin – Echoes of Decimation
6. Rotten Sound – Exit
7. Defleshed – Reclaim the Beat
8. Cephalic Carnage – Anomalies
9. Hate Eternal – I, Monarch
10. Prostitute Disfigurement – Left in Grilsy Fashion

Jaja
12-07-2005, 10:11 AM
ik vind die dead head maar niks.. live vond ik het niet echt overweldigend op kings of metaaaaaal.

MadTinus
12-07-2005, 10:35 AM
Wat Dead Head betreft blijf ik bij "The Festering"!! \m/

Nouk
12-09-2005, 11:36 AM
Ik wou graag:
Arch Enemy - Doomsday Machine
nog effe toevoegen aan mijn lijssie.

MadTinus
01-22-2006, 09:19 AM
Mijn beste nummer van 2005: COLDPLAY - Talk, hoe vaak 't ook op de radio is, 't blijft geweldig..

Beast of Burden
01-22-2006, 03:17 PM
Oh god, had het er gister met Nouk nog over hoe verschrikkelijk ik dat nummer vind! Nou ja, kijk, het is best een aardig nummer, probleem is alleen, dat wanneer er zo'n single grijsgedraaid wordt op de radio, ik m daarvoor al duizend keer gehoord hebt. Want ja, nieuwe cd in winkel = vaak draaien.

Daarbij ben ik niet zo'n Coldplay fan en hebben ze de clip gejat van Interpol....dusch ;)

Nouk
01-22-2006, 04:49 PM
Hahaha :D Ik had het er gisteren nog met BoB over hoe geweldig ik dat nummer vind :D Man man man.... al zet het wel aan tot janken, maar dat zal wel aan mij liggen ;) BoB ik wil graag dat cdtjuh bestelluh!!! Die NL versie...

Beast of Burden
01-23-2006, 03:25 PM
Bestelluh is niet nodig, BoB heeft ze volop op voorraad, best een mooi ding....op zich...
Nummer zet inderdaad aan tot janken, hoewel dat bij mij waarschijnlijk een andere reden heeft dan bij jouw :D!

Nouk
01-23-2006, 05:36 PM
Jij jankt van puur lijden, ik vind het mooi. Maarehm... ik wil'm, dus ;)

Beast of Burden
01-24-2006, 03:28 PM
Haha, juist ;). Zaterdag heb j m in je bezit hoor!

Nouk
01-24-2006, 04:33 PM
Mooi man :D

MadTinus
01-24-2006, 05:50 PM
Dan kom ik misschien ook wel ff langs om je van nog een exemplaartje te verlossen BoB :).

Nouk
01-25-2006, 05:31 AM
Na-aper :o

MadTinus
01-25-2006, 06:55 AM
Hij 's weer op de radio, genieten!

Nouk
01-25-2006, 07:05 AM
Na-aper :o:o:o

Heb hier geen radio :(

MadTinus
01-25-2006, 07:13 AM
Heb hier geen radio :(Ik ook niet, maar streaming via internet wel :).

Nouk
01-25-2006, 07:14 AM
Heb geen boxjes ;)

MadTinus
01-25-2006, 07:17 AM
Zelfs geen intern luidsprekertje?

Nouk
01-25-2006, 07:23 AM
Nope, zero.

Beast of Burden
01-27-2006, 05:16 PM
@ Tinus: is goed hoor! Komt allen massaal een X&Y'tjuh kopen bij BoB! :)

Nouk
01-29-2006, 09:02 AM
Mijn vewwie vewwie special Dutsj editie is ook leuk! Doet echter een beetje hikken, irritant, maar dat kan ook aan mijn laptop liggen :s

MadTinus
01-29-2006, 11:20 AM
Dat zal wel aan die leuke Copy Protection van EMI liggen..

Nouk
01-29-2006, 03:06 PM
Het ligt iig niet aan de CD zelf, want in mijn diskman doet ie het wel goed, maar niet in CD speler en ook niet in mijn laptop. Dat wordt dus een 'in de trein' CD vrees ik :(

HolyCrap
01-30-2006, 06:01 AM
CD terug brengen en zeggen dat ie kapot is. Mocht een vervanging hetzelfde doen, ook terug brengen, geld terug vragen en de CD gewoon downloaden en dan branden. Je hebt het geprobeerd, maar de platenmaatschappij maakt het voor jou onmogelijk om de CD die je hebt gekocht met je zuurverdiende geld op een normale manier te beluisteren.
Op de lege CDs die je koopt zit al een belasting die naar de platenmaatschappijen gaan "omdat je toch alleen maar gedownloaded muziek erop zet".

Nouk
01-30-2006, 06:07 AM
… en als er iemand geen kopietjes maakt en alles koopt… :( Nou ja, in mijn diskman doet ie het wel dus ik laat het maar zo denk ik…