View Full Version : Europese grondwet
MadTinus
05-10-2005, 12:06 PM
Wat ga je stemmen?
Ik weet het nog niet, moet me er nog een beetje in verdiepen..
Cootje
05-10-2005, 12:13 PM
Idem.
Uphobia
05-10-2005, 12:16 PM
k blijf het een lastige keuze vinden! Denk dat ik voor ga stemmen...heb me er nu een beetje in verdiept.
Cootje
05-10-2005, 12:29 PM
Mocht je er wat over kwijt willen.... graag!!
ehm... ja, ook nog in gaan verdiepen! heb nog geen idee.
Gelukkig hebben we ook nog ff!
Misschien is dit handig om te proberen:
http://www.echtereferendumwijzer.nl/index.html
Is een stemwijzer. Ik was van plan voor te stemmen maar hieruit blijkt dat ik beter TEGEN kan stemmen. Onverwacht dus... weet nog niet zeker wat ik ga doen.
Cootje
05-11-2005, 03:46 PM
Okeeeee, ik had geen idee, maar blijkbaar ben ik erg tegen! Mijn ideeen staan lijnrecht tegenover de plannen! haha! Ok, weet ik dat ook weer!
Mijne ook, ik sta 'grotendeels tegenover de plannen'. Ben dus niet helemaal tegen, maar het meeste wel. Er zijn een aantal rare dingen in die grondwet... Ik denk dat ik dus toch tegen ga stemmen. Moet nog even dat boekje doorlezen waar die samenvatting in staat. Maar als zo'n test (en nog een trouwens) zegt dat ik tegen ben... wie ben ik dan om voor te zijn? :o
Aha, ok dan... ik ben ook tegen volgens deze test.
Nahja, wil me er nog steeds net iets meer in gaan verdiepen...
Linda
05-12-2005, 04:42 AM
"Uw opvattingen staan over het algemeen lijnrecht tegenover die vna de Europese Grondwet. U was waarschijnlijk al van plan om tegen te gaan stemmen. Gezien uw uitgesproken opvattingen is het misschien een idee om een actieve rol te gaan spelen in de campagne tegen de Grondwet."
Damn O_o
Cootje
05-12-2005, 04:47 AM
Zelfde als ik, Linda ;)
Linda
05-12-2005, 05:12 AM
Zullen we samen in 't verzet? ;-)
Cootje
05-12-2005, 05:14 AM
Hahaha, ja dat was een advies he? Hahaha, sie Germanz are commin!!!!
Uphobia
05-12-2005, 05:34 AM
Ook altijd weer die vrouwen he die fel tegen zijn....ik was trouwens ook tegen volgens die test, hhmmmm
Cootje
05-12-2005, 05:35 AM
Dus ben jij ook een vrouw?
MadTinus
05-12-2005, 05:38 AM
Originally posted by Cootje
Dus ben jij ook een vrouw? Haha, die kon je verwachten ja :D.
Cootje
05-12-2005, 05:40 AM
Originally posted by MadTinus
Haha, die kon je verwachten ja :D.
Ej, wie ben ik om die open deur niet in te trappen?
Uphobia
05-12-2005, 06:26 AM
Dus ben jij ook een vrouw?
Nee, want ik ben niet "fel" tegen, wel lezen hè! :D
Cootje
05-12-2005, 06:28 AM
En waar gebruik IK het woordje fel? :p
Volgens mij is iedereen 'tegen' volgens die test en ook het advies dat je anders een tegencampagne kunt starten vind ik wel wat vreemd... Zou die test gemaakt zijn door een anti-groep ofzo???
Uphobia
05-12-2005, 06:53 AM
En waar gebruik IK het woordje fel? :p
En waar zeg IK dat ik een vrouw ben??:p
MadTinus
05-12-2005, 06:53 AM
Originally posted by Nouk
Volgens mij is iedereen 'tegen' volgens die test en ook het advies dat je anders een tegencampagne kunt starten vind ik wel wat vreemd... Zou die test gemaakt zijn door een anti-groep ofzo??? Daar lijkt het haast wel op..
Ok hahaha let op: ik heb op alles gezegd: 'geen mening'. Dit is het advies: 'Uw overwegingen zijn overwegend in strijd met de tekst van de Europese Grondwet. Wij raden u dan ook aan om tegen te stemmen'
Ik ga ook nog ff kijken wat ie zegt als ik op alles 'neutraal' ben:
(ff wachtee):
'Uw overwegingen zijn overwegend in strijd met de tekst van de Europese Grondwet. Wij raden u dan ook aan om tegen te stemmen'
Ahaaa.... dussss.... :eek:
MadTinus
05-12-2005, 07:07 AM
Goed, alles behalve een betrouwbare stemwijzer dus! Zeker stiekem door de SP online gezet ;).
Als je weinig punten haalt met dit ding ben je 'voor'. Als je neutraal bent op alles haal je 40 punten!!!!!!!!
Op zoek naar een nieuwe stemwijzer!
Ik denk eerlijk gezegd dat ik vóór ga stemmen. Met of zonder stemwijzer.
Nu nog mijn stemkaart vinden want mijn huisgenootjes hebben alles volgens mij weggeflikkert.
Cootje
05-12-2005, 07:58 AM
Hm, lekkere test weer. Nou moet ik me er alsnog in verdiepen!
Het was ook te mooi om waar te zijn he, zo'n test. Bah! :mad:
Cootje
05-12-2005, 08:09 AM
http://www.ukomttochook.nl/
Deze maar eens proberen dan.
Cootje
05-12-2005, 08:28 AM
Jezus, nu weet ik het niet meer!!!!
66% VOOR!
Vind ik niet echt overtuigend veel. Zucht.
86% VOOR????!!!!!???!!!
Ik ben zwaaaaaaaaaaar de weg kwijt :confused:
Uphobia
05-12-2005, 09:21 AM
68% voor, maar dat had ik ook wel verwacht ongeveer.
@nouk, ik zie het probleem niet zo, dan stem je toch ook gewoon voor? Lijkt me niks mis mee....
MadTinus
05-12-2005, 09:25 AM
eerste test zwaar tegen + deze test zwaar voor = zwaaaaaaaaaaar de weg kwijt :).
Ja precies... ik was in eerste instantie (voor al het testgedoe) al wel van plan om voor te stemmen. Dus misschien doe ik dat ook wel. Er zitten wel een paar dingen in die nieuwe Grondwet waar ik ab-so-luut niet achter sta maar het heeft ook weer (grote) voordelen. Lastig.
Uphobia
05-12-2005, 09:43 AM
Aha op die fiets!
Tja, je kan het nooit helemaal eens zijn met zoiets, zelfde als met de "gewone" verkiezingen. Ik twijfel ook altijd tot het laatste moment, en kies dan uiteindelijk altijd de verkeerde optie (blijkt achteraf):D
*zucht* Zoiets zal het bij mij ook wel worden ja. Gewoon allebei die knopjes tegelijk indrukken misschien :D
Nou, ik heb me er eens in verdiept en nog een keer die test gedaan, er komt (misschien logisch) weer 86% VOOR uit. Mijn opvattingen over sociaal beleid & economie en milieu & landbouw komen zelfs 100% overeen. Dus... ik ga JA stemmen. Heb ik ook in de poll ingevoerd.
Pfew, zijn we daar ook weer uit ;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.